Maandag 12-12-2016; Phu Quoc; regendag

12 december 2016 - Phu Quoc, Vietnam

Sandra is vandaag erg vroeg wakker, als ze om 6.30 uur zachtjes de balkon/terras deur opent is er een onaangename verrassing; het regent zachtjes maar aan de tuin te zien heeft het eerder al heel hard geregend. Deze regen heeft geen enkele invloed op de temperatuur, het is nu al warm en vochtig. Het ontbijt is vandaag verplaatst naar het hoofdgebouw (boven de receptie) waar we een tafeltje vinden op het balkon.
Na het ontbijt kijken we nog eens goed naar de activiteiten op het eiland;
1. parel kwekerij (hebben we in China al gezien en op het vaste land daarom ook overgeslagen)
2. Waterpretpark (glijbanen, draaimolens, speeltuin en botsauto's)
Dit zijn de 2 grootste attracties met de mooiste folders uit de lobby van het hotel, aan ons echter niet besteed.
We gaan terug naar de kamer en reorganiseren vast de koffer voor de terugreis, het kan maar vast gedaan zijn, ongetwijfeld zullen we in NL een lange broek en vest nodig hebben. Hierna installeren we ons met e-readers en telefoon bij het zwembad onder een parasol. Ondanks de regen is een Vietnamese meneer zijn vrouw zwemmen aan het leren, maar dat lukt nog niet zo goed, gelukkig liggen er diverse reddingsbanden aan de kant, zodat ze toch naar het diepe kan. Tegen lunchtijd gaat het alsmaar harder regenen, de parasol geeft niet voldoende bescherming meer, dus gaan we naar het overdekte restaurant. We zitten hier ook best lekker (uitzicht op zee) en blijven lang natafelen. Na nog een biertje en nog een watertje en nog één verkassen we naar de kamer. Als we het daar ook zat zijn pakken we de grote paraplu's uit de kledingkast (in bijna alle hotels waren deze beschikbaar) en trekken onze water bestendige stappers aan en gaan de straat op om wat te drinken. De tentjes die we tegenkomen zien er allemaal verlaten uit (zijn eigenlijk ook allemaal overdekte restaurants) we hebben onze hoop gevestigd op een Engelse pub, maar ook hier maar 1 man en een halve paardenkop, + alleen hoge bartafels met hoge krukken (niets voor Sandra dus). We lopen terug naar het 1e tentje waar we gisteravond gegeten hebben, het is hier ook niet druk maar ach je wilt toch wat op zo'n regenachtige dag. Wouter heeft trek in wat anders als bier, als hij om de drank kaart vraagt krijgen we de menu kaart, als hij vraagt of er ook cocktails zijn, kijkt het meisje of we van Mars komen en wijst weer op de menu kaart, het 2e meisje wat komt aangerend heeft ook geen idee wat 'kok-eel' is, uiteindelijk komt de jongen die ons gisteravond geholpen heeft vertellen; only beer, cola or water.
Oké dan gaan we maar terug naar het resort, hier zijn ze echter het restaurant waar we vanmiddag zo leuk zaten, aan het klaarmaken voor het diner. De parasols bij de poolbar zijn inmiddels verzadigd van de regen dus ook hier valt er niet 'gezellig' te borrelen. Teleurgesteld neemt Wouter een glaasje mee naar de kamer, waar Sandra water kookt om een kopje thee te zetten. Als we om 7 uur naar het restaurant van het resort lopen (vanavond BBQ en sushi buffet op het menu), blijken er geen tafeltjes meer te zijn, alles is gereserveerd. We mogen wel in de poolbar eten maar zitten dan alleen en zullen door de regen naar het buffet moeten. We besluiten de gok te nemen en te wachten op een tafel. Na 10 minuten is er al een tafel beschikbaar. De sushi is simpel maar wel lekker, en natuurlijk is er weer het buffet en de BBQ. Het is een beetje een verloren dag, maar we blijven positief; we hebben alle twee een leuk boek uit gelezen.
Vandaag geen foto's gemaakt.

1. Hans:
    12 december 2016
    Ohhhh wat erg, ik was er al bang voor. Ik zat te kijken op weeronline en zag weercijfer 4 . Echt met jullie te doen hoor. Gelukkig morgen lekker naar huis. Sterkte en alvast goede vlucht.
  2. Mark:
    12 december 2016
    Ondanks de regen hebben jullie vast genoten en weer veel indrukken opgedaan. Joke en ik wensen jullie goede vlucht(en) en hoop jullie gezond weer terug te zien in NL.
  3. Sylvia:
    12 december 2016
    Wat jammer van de regen. Ook bij ons niet veel beter, maar hadden een lange reisdag, dus dat is niet zo verloren als bij jullie. Met veel plezier heb ik het dagelijkse verslag van 'onze' reis gelezen. Voor jullie morgen een hele goede voorspoedige terugvlucht.
  4. Norman:
    12 december 2016
    jammer dat het weer wat minder is de laatste dagen. maar volgens mij kunnen jullie terug kijken op een leuke vakantie. geniet er nog maar van en ik wens jullie een goede en veilige terug reis.gr Norman
  5. Truus:
    12 december 2016
    Jammer van de regen. Als er in de hotelkamers paraplu's staan dan weet je het eigenlijk al. Jullie kunnen ondanks de regen toch terugkijken op een interessante reis. Nu gaan jullie dus echt morgen
    naar huis. Een hele fijne terugreis, goede vlucht en wij spreken elkaar snel weer. XXX
  6. Chiel en Coby:
    12 december 2016
    De laatste dag een beetje in het water gevallen! Nietgetreurt kan altijd slechter . De terug reis komt eraan er zal veel te vertellen zijn,een fijne reis terug naar het nat en droge Nederland tot Woensdag xxxslaap lekker in het vliegtuig
  7. Petra:
    13 december 2016
    Natte dag om te acclamatiseren. Goede reis terug vandaag.
  8. Lenie Vis:
    13 december 2016
    Jammer en zonde van de laatste dag. Goede reis terug.