Vrijdagavond 9-12-2016; laatste avond rondreis

10 december 2016 - Phu Quoc, Vietnam

Als we op de afgesproken tijd willen gaan eten is er wederom een wolkbreuk; we hebben met Peter, Tamara, Co en Trudi nog zeker een uur in de lobby gewacht, ondertussen paraplu, poncho gepakt en ook de witte zomer sandaaltjes maar weer verruild voor de in Hoi An aangeschafte open rubberen sandalen. Toen het minder hard leek te gaan regenen zijn we op pad gegaan, het (smalle) steegje achter het hotel staat dan echter al blank en de paraplu moet vaak naar beneden gehouden worden omdat de luifels van de lokale winkeltjes /restaurant te laag zijn. Als een stel verzopen katten in soppende schoenen komen we in de drukke gezellige straat. We eten boven op de 3e etage van een restaurant (overdekt dakterras) het eten is pittig maar wel lekker. Omdat wij de enige gasten hier boven zijn heeft de ober niet veel te doen. Al snel blijkt dat hij niet zo slim is, en liever lui dan moe. We zijn weer vergeten om eerst het voorgerecht te bestellen en pas als dat op is het hoofdgerecht, de Vietnamezen zetten namelijk net zo makkelijk alles tegelijk op tafel, of de soep na je kip met noedels. We krijgen met z'n zessen 1 mes, die Co in gebruik neemt voor z'n grote stukken kip, als Wouter z'n biefstuk krijgt en om een mes vraagt, wijst het obertje op Co z'n mes.... Wouter maakt duidelijk dat hij maar naar beneden moet voor een mes. Hij noemt hem een 'achterlijk ventje' Peter verstaat dat als achterlijk neefje en heeft hier de grootste lol om. Zo nu en dan moeten we aan de Belgen vragen wat ze precies bedoelen of andersom. Na het eten is het weer droog en gelijk een stuk aangenamer van temperatuur, we belanden op een terras aan de straat en proosten op de leuke tijd die we met elkaar hebben gehad. Het is een komen en gaan van verkopers met van alles (souvenirs, zonnebrillen, gedroogde vis, noedelsoep, springrolls etc). Aan de overkant van de straat zitten 5 'dames' mooi te zijn op lage stoeltjes, ze spreken alle (loslopende) mannen aan. Misschien is het nog te vroeg op de avond maar wij zien geen klanten mee naar binnen gaan (Kim special massage).
Terug in het hotel nemen we afscheid van elkaar.

1. Hans:
    10 december 2016
    Snel voorbij gegaan hoor, bedankt voor jullie verhalen en foto's. Waar leuk om jullie te volgen. Volgens mij een hele andere vakantie dan de China reis. Nu nog even lekker een paar dagen uitrusten op het hopen we voor jullie zonnige phu Quock.