26-11 zaterdag Hanoi

26 november 2016 - Hanoi, Vietnam

Zo, wij zijn inmiddels in ons eerste hotel...
Tijdens de lange maar rustige vlucht van Amsterdam naar Hong Kong hebben we direct na het opstijgen een lunch gehad, en vlakvoor de landing een ontbijt, het was immers opeens de volgende morgen. We hebben beiden een kort hazenslaapje kunnen doen. Helaas bij de landing geen mooi uitzicht op de stad; regen en mist. Op de luchthaven was het een hele trippel naar de gate voor de vlucht naar Hanoi toen we er eindelijk dachten te waren  moesten we nog met een bus naar een ander gebouw. Maar vliegtuig kon op tijd vertrekken (korte vlucht; 1 uur en 14 minuten).
Op Hanoi stond onze gids Kan te wachten, Kan spreekt redelijk Nederlands (heeft dit in Hanoi speciaal voor de NL toeristen geleerd). De groep is redelijk snel compleet dus vertrekken we met de bus richting het hotel. In Hanoi is het gelukkig droog maar wel heel erg bewolkt, de temperatuur is rond de 16 graden. Rond een uur of 11 zijn we in het hotel, gelukkig zijn alle kamers al beschikbaar, omdat we vannacht in het vliegtuig bijna niet geslapen hebben gaan we even voor 2 uurtjes liggen, daarna op eigen houtje de omgeving van het hotel verkent; Hanoi is de hoofdstad (maar niet de grootste stad) van Vietnam, er rijden meer scooters / brommers als auto's, het is even wennen en slikken om in de stad te lopen; er zijn zeker wel trottoirs maar als er zoveel brommers en scooters zijn, dan moeten die toch ergens staan, en daar gebruiken ze de stoep dus voor.
Op advies van Kan hebben we maar gelijk de Vietnamese manier van oversteken toegepast; gewoon gaan lopen en vooral niet gaan rennen en dan kunnen al die brommers je 'gewoon' ontwijken.

Nu even tijd om het 1e verslag te schrijven.

Vanmiddag om 5 uur hebben we een welkomst briefing met de gehele groep, en gaan daarna met elkaar in de stad eten. Ik denk dat we het niet laten zulken maken.

1. Hans:
    26 november 2016
    Hoi, fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. Volgens de berichten moet het weer morgen wat beter zijn, we gaan voor jullie duimen. Ik kan me inderdaad ook nog goed herinneren toen we de 1e keer moesten oversteken. Gewoon rustig zigzaggend lopen en er is niks aan de hand. Hopelijk hebben jullie een gezellig groep. Groetjes vanuit een zonnig Barendrecht en veel plezier.
  2. Ma en Chiel:
    26 november 2016
    Mooi dat het een rustige vlucht was en hopelijk alles naar wens is verlopen , en het weer iets beter word , nu maar gaan genieten,
    Groetjes van ons
  3. J sparreboom:
    26 november 2016
    Gelukkig de reis achter de rug slaap ze en voor straks een gezellige kennismaking we horen Elkaar groetjes
  4. Lenie Vis:
    26 november 2016
    Gelukkig hebben jullie een vrijwel rustige vlucht gehad.
    Wel even wennen met al die brommers en scooters, brrr.... zal niets voor mij zijn!
    Ik hoop dat jullie een leuk groepje vormen met elkaar.
    Genieten maar..........
  5. André:
    27 november 2016
    Leuk joh al die scooters daar. Huur er zelf één voor een ritje door de stad zou ik zeggen :-)
  6. Norman:
    27 november 2016
    goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. geniet van jullie welverdiende vakantie.
  7. Petra:
    28 november 2016
    Je ziet gelijk dat je echt ergens anders bent. En wat een fijne temp om dingen te kunnen ondernemen ! We lezen mee. Gr Erik en Petra