Zondag 27-11-2016 Hanoi

27 november 2016 - Hanoi, Vietnam

2e dag Hanoi

Na goed geslapen te hebben opgestaan en na ook een goed ontbijt om 8.30 uur in de bus gestapt . De weersverwachting voor vandaag tussen de 14 en 24 graden, ruim begrip maar we gokken op een korte (3/4) broek en t-shirt met korte mouwen voor de zekerheid een jasje om in de bus te leggen,
Als eerste bezoeken we een pagode (tempel van monniken) hier werd een en ander verteld over buddhisme en de monniken, om ook binnen te mogen kijken moesten we allemaal de schoenen uit, korte broeken toegestaan mits over de knie, tevens van alle dames de schouders bedekt (eventueel met sjaal).
Hierna naar het mausoleum van Ho Chi Minh, ook hier uitgebreid uitgelegd gekregen wat deze man allemaal voor het land heeft betekend. Zijn werkpaleis gezien en zijn woonvertrekken plus een aantal van zijn auto's.
De volgende stop was het literatuur museum waar honderden studenten met elkaar op de foto gaan en vieren dat ook de vrouwen sinds 1992 mogen studeren. Alle vrouwelijke studenten in het lang en de heren pak met stropdas.
Tijd voor lunch (à la carte), hierna naar het museum voor de vrouw. Een aantal Vietnamese vrouwen hebben in de oorlog gevochten en zijn hiervoor onderscheiden.
Na dit bezoek werden we door riksjas door het centrum van Hanoi met al zijn scooters en chaotische verkeer naar de laatste attractie van de dag gereden.
Dit was de waterpoppen show, voor de kenners onder ons vergelijkbaar met Peking opera (voor de niet kenners even googelen).
Nu weer terug het hotel, douchen en eten.
Morgen om hallf 8 vertrekt de bus naar Halong Bay.

1. Lenie Vis:
    28 november 2016
    Jullie hebben al veel gedaan en gezien, zeg!