Dinsdag 29-11-2016 ; onderweg naar Ninh Binh

29 november 2016 - Ninh Binh, Vietnam

Daarna gaan we met de bus onderweg naar Ninh Binh. Een lange busreis we stoppen diverse keren en zien oa; parelkwekerij, pagode (Lingh) boeddhistische / katholieke begraafplaats (wie geïnteresseerd is in de in onze ogen nogal vreemde gebruiken en gewoonte wil ik het na de vakantie wel vertellen, of zoek het op internet op).
Om 5 uur zijn we in het hotel, met nog 4 anderen besluiten we om vanavond in het hotel te eten. Wij hebben na gisteren even geen zin in zo'n onzekere zoektocht, maar zijn wel nieuwsgierig hoe het de andere gasten bevalt.
Morgenochtend vertrekt de bus om 7.45 voor een tocht in een sampan over de rivier. Daarna zullen we naar het hotel teruggaan om te douchen / omkleden, de groep wordt daarna weer gesplitst een aantal 'familie leden' gaat met het vliegtuig naar de volgende plaats, maar de meeste (wij ook) zullen de nachttrein nemen. Vanochtend is Sandra wakker geworden met een 'onrustige buik', na ontbijt (alleen getoast brood met thee voor Sandra) gaan we naar de lokale (overdekte) permanente markt (denk aan Beverwijk of bazaar Marmaris) op zoek aar een korte broek voor Wouter (deze is gisteren aan boord kapot gegaan door een spijker) Het is op dit moment winter in Vietnam en al lopen wij in korte Broek met t-shirt, de Vietnamezen hebben truien en een dikke jas aan. Het 1e tentje waar ze korte broeken verkopen heeft alleen Xxxs maatjes, zelfs 1 been past niet in 2 broeksgaten. De verkoper staat er bij, kijkt er naar en gaat vlug met wat anders door. De broek van gisteren zou nog wel kunnen dus willen we het al opgeven  als er opeens een dame vriendelijk lachend naar ons toekomt, we kunnen elkaar niet verstaan maar we begrijpen dat ze wil dat we meegaan, we besluiten om achter haar aan te gaan. En ja hoor .... tante, zus, nicht buurvrouw oid heeft korte broeken en ze passen. Hierna begint het spel van afdingen; de broek kost 250.000 Dong (volgens Kan moeten we 40% afdingen) we beginnen met 150.00 de dames (inmiddels is de hele familie verzameld) doen alsof ze een soort van hartaanval krijgen en zeggen 225.000 waarop wij 175.000 bieden ... we komen uit oh 200.000 Dong (omgerekend €8,-) iedereen blij.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lenie Vis:
    29 november 2016
    PPffttt......... jullie maken op deze manier ontzettend veel mee.
    Leuk om te lezen!!
    Geniet ze verder!! XXX
  2. Hans:
    29 november 2016
    Succes in de trein vannacht, hopelijk zijn Sandra d'r darmen wat rustiger geworden.
    Toch een kleine gemiste kans om niet geslapen te hebben op een jonk.
  3. Dré:
    29 november 2016
    Toch zeker wel Twee broeken gekocht Zwager, hahaha !
    Viel Späss :-)