Maandag 5-12-2016; Ben Tre

5 december 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Iedereen is ondanks het vroege tijdstip ruim op tijd, de bus vertrekt zelfs iets eerder. Kan heeft ontbijtboxen klaar laten maken (gekookt ei, 2 ieniemiene cupcakes, croissantje, gember-rijstwafel koekje, banaan en een kleine drink yoghurt).
Als we in de stad Danang langs het strand rijden zien we ondanks het vroege uur en de regen diverse hardlopers, mensen die rek en strek oefeningen doen, en ook 4 groepen die aan het volleyballen zijn, Kan heeft al eerder verteld dat de Vietnamezen als het mogelijk is, graag voordat ze naar hun werk gaan sport beoefenen. Bart gaat met de pet rond om fooi voor Kan op te halen, Mason doet een praatje namens de groep en bedankt Kan voor alles, vooral zijn persoonlijke / familie verhalen (verhouding met zijn vader, geboorte kinderen, begrafenis opa) hebben ons meer inzicht gegeven in het Vietnamese leven. Op het vliegveld nemen we afscheid van Kan, we gaan op weg naar het Zuiden van Vietnam waar de zon en een andere gids (Andy) ons op zal wachten.
Tijdens de vlucht vallen we beiden in slaap, en schrikken wakker als de piloot de melding 'prepare for landing' omroept. We hoeven nauwelijks op onze koffers te wachten, buiten ontmoeten we Andy (nieuwe gids) en ook Nam (Vietnamese gids). Het zonnetje schijnt en het is ongeveer 28 graden, als we de stad Ho Che Min uitrijden horen we dat het ongeveer 2 uur rijden naar Ben Tre is, we zullen niet eerst langs het hotel gaan maar gelijk het programma starten; lunch, motor boottocht met bezoek aan steenfabriek en kokos familie die allerlei producten van kokos maken (wijn, snoep, schaaltjes, matten, olie, crème etc etc), daarna gaan we met een 6 persoons tuktuk verder de bushbush in, bezoek aan familie die rieten slaapmatten maakt, overstappen op een kleine sampan, dan weer op een motorboot (weer een andere) en uiteindelijk terug naar de bus die ons naar het hotel brengt. Het hotel ligt pal aan de Mekong rivier, heeft een buiten zwembad en het zonnetje schijnt; geen tijd verloren laten gaan; koffers naar de kamer sommige duiken het zwembad in , maar wij gaan op zoek naar de buitenbar.... er is een terras met uitzicht op de rivier. We genieten een half uurtje samen van de zon, als de zon begint te zakken komen er 4 van de groep van 6 bij ons zitten. Uiteindelijk zitten we met 16 man van de groep wisselend wat te drinken en/of te eten. Jammer dat we in dit mooie luxe hotel maar 1 nacht blijven.
Foto's uploaden lukt vandaag niet, die houden jullie nog tegoed.

1. Annet verheij:
    5 december 2016
    Gelukkig een keer relaxen en eindelijk zon. Dat is toch wel fijn na alle regen.
    Geniet van deze dag !
  2. Hans:
    5 december 2016
    Gelukkig eindelijk mooi weer. Jullie hebben het verdiend.Hoh Che Min is een prachtige moderne stad. Geniet verder van het vriendelijke volk en mooie landschap.
  3. Wim Poort:
    5 december 2016
    Lijkt mij een zeer gevarieerde vakantie
  4. Lenie Vis:
    5 december 2016
    Eindelijk een zonnetje, heerlijk relaxen en toch weer een druk programma!!Q
    Geniet ze met z'n allen.

Groetjes van mij.
  5. Chiel en Coby:
    5 december 2016
    Weer een heleboel beleefd vandaag , en is een heerlijk ☀️Dat doet er goed aan .Een beetje gas terug nemen hoort daar ook bij geniet van een lekker drankje en de rust .zwemmen komt wel nog meer dagen in de lucht groet van ons xx
  6. Dré:
    5 december 2016
    Mijn zus zal het water wel ingaan, maar doet Wouter haar na ??? (Wim, jij kunt uit ervaring spreken....) hahaha, geniet van de luxe en véél plezier verder !!
  7. Wim Poort:
    5 december 2016
    Wout is een echte waterrat.
  8. Chiel en Coby:
    8 december 2016
    Leuke dingen gedaan maar weer die regen mooi al die foto's. En heerlijk gegeten dat is ook wel fijn natuurlijk geniet ervan groet van ons